Joseph-Hector Fiocco 1-5: Salve Regina
6-11: Ecaudiat te Dominum
12-16: O beatissima virgo Maria
17-20: Proferte cantica
21-25: Laudate pueri Dominum
26-30: Alma redemptoris mater
Ensemble CONCERT ROYAL KĂLN
Karla Schröter – Barockoboe, Oboe d’amore
Beniamino Paganini, Sachiko Yoshida – Traversflöte
Andreas Boos – Blockflöte
Steffan Voss – Fagott, Blockflöte
Georg Lukas Köhler, Johannes Leuftink – Barockhorn
Makoto Akatsu – Violine, Viola
Maartje Geris – Violine
Rafael Roth – Viola
Michael Hochreither, Elisabeth Wand – Violoncello
Thorsten Drees – Kontrabass
Alexander Puliaev – Cembalo, Truhenorgel
Johannes Martin Doemming (1703-ca.1760) Concerto F-Dur fĂŒr zwei Cornu de Chasse, Oboe, Violine, Viola und Basso continuo.
Concerto A-Dur fĂŒr Oboe d’amore, Traversflöte, Violine, Viola und Basso continuo.
“Ich senke mich in deine Liebe” Kantate fĂŒr Altus, zwei Blockflöten, Oboe und Basso continuo.
Trio in F-Dur fĂŒr Viola und zwei Violoncelli.
Concerto G-dur fĂŒr Oboe d’amore, zwei Traversflöten, zwei Violinen und Basso continuo.
Peter Kooij & L’Armonia Sonora / Mieneke van der Velden
L’Armonia Sonora Mieneke van der Velden – viola da gamba & direction
François Fernandez & Sayuri Yamagata – violin
Jan De Winne & Beniamino Paganini – baroque flute
Kaori Uemura & Ricardo RodrĂguez Miranda â viola da gamba
Peter Rikkers – violone
Leo van Doeselaar – organ
G.Ph. Telemann Cantata Der am Ălberg zagende Jesus, TWV 1:364
Cantata Ich will den Kreuzweg gerne gehen, TWV 1:884
Sonata a 4 in G Major, TWV 43:G10
Cantata Reiner Geist, lass doch mein Herz, TWV 1:1228
Sonata a 6 in f minor, TWV 44:32
Aria Machet mir das Sterbebett (from the Geistliche Arien)
Aria Gute Nacht, ihr meine Lieben (from Passions-Oratorium TWV 5:2)
Fragmenten
Cantata Der am Ălberg zagende Jesus, Aria Ich bin betrĂŒbt bis in den Tod
Cantata Der am Ălberg zagende Jesus, Aria Kommet her, ihr Menschenkinder
Ontmoet ons Corelli & HĂ€ndel team (Encounters in Rome)
Onze nieuwe cd âCorelli & HĂ€ndel: Encounters in Romeâ is verschenen! Om dat te vieren willen we iedereen die intensief heeft meegewerkt aan dit project graag voorstellen.
We beginnen met Giulio Quirici (theorbe & gitaar):
Â
Je eerste muzikale stappen tot âŠ
Ik ben opgegroeid in Vicenza in ItaliĂ«. Als tiener leerde ik mezelf gitaar spelen, en ging er meteen helemaal voor. Rond mijn 16e begon ik met het volgen van jazz-gitaarlessen en tijdens mijn laatste jaar aan de middelbare school startte ik mijn studies aan het conservatorium. Maar al snel verhuisde ik naar Den Haag waar ik afstudeerde. Nu woon ik met mijn vrouw en zoontje in Brussel. Ik geniet van de stad; open en divers aan culturen.Â
Je instrument
In dit project gebruik ik mijn theorbe en barokgitaar, maar in andere muzikale contexten speel ik ook elektrische gitaar. De familie van luiten en gitaren is ongelooflijk caleidoscopisch, en ik experimenteer graag met stemmingen, klanken en soorten instrumenten. Toen ik in BelgiĂ« aankwam, heb ik bijvoorbeeld samen met gitaarbouwer Pablo Sanchez Otero aan een prototype van een sopraangitaar gewerkt en daarmee mijn EP “Day One” opgenomen, die tijdens de lockdown is uitgebracht.
Je samenwerking met Musica Gloria
Het eerste wat in me opkomt als ik aan Musica Gloria denk is Nele’s energie en enthousiasme voor muziek! Zij en Beniamino zorgen ervoor dat er binnen het ensemble een goede balans is tussen grondig repetere, relevant musicologisch onderzoek, en de luchtigheid en vrijheid in het samenspelen. Geweldig!
Je favoriete stuk van de cd ‘Encounters in Rome‘
Dit is het eerste project waarin ik met een claviorganum speel, en het is een heerlijke ontdekking. Ik kies het orgelconcerto ‘The Cuckoo and the Nightingaleâ (tracks 28-31), omdat die bijzondere klank van het instrument hier in dialoog gaat met het ensemble . Ik was ook blij om zo’n leuk stuk als ‘La Follia’ (tracks 13-14) samen met vrienden te spelen en in het bijzonder met Elise, van wiens vioolspel ik een grote fan ben.
Bart Van Reyn – director
Deborah Cachet, Rachel Redmond – soprano
Sophie Rennert – mezzo-soprano
Beniamino Paganini – organ
Dit album neemt de luisteraar mee op een reis door HĂ€ndels Italiaanse jaren, met een van zijn meest verbazingwekkende composities. Ontdek de schoonheid van zijn Dixit Dominus, een bewijs van zijn opmerkelijke talent als componist. Il Gardellino en Bart Van Reyn presenteren ook de adembenemende cantate Il pianto di Maria, waarvan gedacht werd dat deze van HĂ€ndel was tot recent onderzoek uitwees dat het geschreven is door de Italiaanse componist Giovanni Battista Ferrandini (1710-1791).
Georg Friedrich HĂ€ndel (1685-1759)
Dixit Dominus, HWV 232
Giovanni Battista Ferrandini (c.1710-1791)
Il Pianto di Maria